Cinta dan Anugerah....Semalam adalah Sejarah, Hari ini adalah Anugerah, Esok adalah misteri.....Apalagi yang aku boleh buat selain bersyukur......

Thursday, May 26, 2011

Klinik Kesihatan....

Assalamualaikum....

Aku x boleh sabar lagi, aku nak pengesahan dari pakar baru aku rasa lega n baru boleh tido lena sikit kot (sebelum ni lena aje lah...tipu je)...then pegi klinik kesihatan kat Seri Kembangan...before pegi, pagi-pagi bangun wat test sendiri dulu...positive...hahah....(aku yang kemaruk wat UPT sendiri...best la tengok naik 2 line...)

Semalam aku dan suami bercuti...konon-konon emergency leave sebab aku sakit pinggang dan demam. Aku dah mula-mula terasa macam orang mengandung.Amik, nak sangat kan rasa macam orang pegnen..huhu....apa yang aku bau, aku rasa nak termuntah...n aku xde selera nak makan....semalam lepas balik dari klinik pun, perut aku jadi lapar...tapi bila suami tanya nak makan apa, aku x leh pikir.semua makanan yang aku imagine, buat aku nak muntahhttp://www.emocutez.com...last-last beli buah pisang je...itu je aku rasa boleh telan n still nampak menyelerakan...

Berbalik pada kisah ke klinik kesihatan...

Konon-konon nak pegi awal, last-last kul 10 baru pegi...sampai kat klinik, mak oii ramainya orang!!..huhu...xpela, arini kan cuti.tunggu lama sikit pun takpe..huhu..amik nombor. Rupa-rupanya xyah amik nombor, g terus daftar kat kaunter satu, gtau abang tu nak wat UPT n terus p makmal...amik cup pura-pura nak tadah air kencing (nak mengelakkan air kencing aku cair sebab dah bnyak kali kencing sebelum p klinik, aku simpan air kencing aku yang pagi tadi...kira air kencing pertama untuk hari ni...eiii.Ahh, pedulik la...yang penting ianya tak cair...kalau tak, maunya jadi negatif masa test kat klinik...n aku akan nangis kat situ jugak kalau negatif)...

Misi yang peramah test UPT depan aku...sambil borak-borak....
Misi : umur u brapa?...dah kawin?
Aku : dah kawin dah...umur 27...
Misi : Ye ke?...x nampak pun...sebab kecik je....ni dah mengandung....(mulut dia muncung kat UPT tu sebab dah naik 2 line...
Aku : dah tua kena la mengandung....(ok ke jawapan gini??)
Misi : Tahniah...first baby la ni yer....
Aku : Yer...(senyum n say tenkiu)...

Tapi x leh wat buku merah kat klinik ni sebab umah jauh kot...ok...bulan depan la buat, sebab aku dah penat...nak balik tido...

p/s : Tips tadah awal-awal air kencing tu sangat la berguna...sebelum ni aku test petang, n line samar-samar sangat...doktor pun macam was-was nak kata positif ke negatif...cet...so sila tadah air kencing pertama anda sebelum p klinik...hehe....

No comments: