Cinta dan Anugerah....Semalam adalah Sejarah, Hari ini adalah Anugerah, Esok adalah misteri.....Apalagi yang aku boleh buat selain bersyukur......

Wednesday, June 22, 2011

Ok ke tak dia??....

Salam blog...

Emm, malas betul la nak update..arini kan biasa orang duk wat 'wordless wednesday'...aku banyak word nak tulis tapi macam ada batu je kat tangan ni ha..xpela, aku try seret pelahan-lahan...ish...

Aku skarang sejak aritu kuar coklat-coklat (cair n sket je, xde la pekat) , aku jadi risau sangat ngan pregnant aku ni...tambah-tambah tengok perut buncit sket je...buncit sebab ada baby ke sebab ada ta## ni??(baru 2 bulan lebih la, mana buncit lagi)....lagi la bila aku duk mengadap forum 'ratuhati' n duk baca pasal baby meninggal dalam kandungan...Ya Allah, negatif betul aku ni...suami aku duk bebel je bila aku baca forum tu...tapi aku ni degil, aku nak baca jugak...pastu mula la aku termenung je...then usap-usap perut..pastu kalau masuk bilik air pun aku duk telek n tekan-tekan je perut aku ni...terasa nak p scan sangat-sangat...tapi macam ada hati lain cakap sabar dulu...

Yang aku baca, tambah merisaukan aku ialah..bila dah 11  minggu g scan...still xde heartbeat...n suspek xde perkembangan janin...then, minggu 12 ada plak heartbeat nya...nasib baik tak D&C (cuci rahim)...Emm, macam-macam...n hati aku pun tetiba jadi macam-macam....

'sehat ke anak ma dalam perut ni?'...

4 comments:

TiNie said...

sy pun rasa cam tu la nani..rasa risau je baby kat dlm perut ni. dia ok ke x..sy pun ada terbaca dlm forum ratu hati tu..ada gak yg d&c stelah 10 weeks x ada heart beat..risau tb2..coz dlu doctor scan kandungan blum ada heart beat,,dia kata 8 weeks baru leh nmpk heart beat,,next week baru g scan,,harap2 dpt la nmpk heart beat..risau dengan bnyk kemungkinan..sy doa smoga Allah sihatkan dan kuatkan kandungan sy. dan kandungan awak jugak.:)...Aaminn

anyway kndungan awak dah brapa minggu??

~nani~ said...

sy skang dah 16 minggu...aritu ada tnya doktor, dia cakap selagi x rs sakit xpe.just rehat bila kuar coklat2 tu...sy smpai arini belum g scan sebab tkut punya pasal, tkut nak dgr brita2 x baik...huhu...smpai skang ok kot...sbb prut mcm mmbesar je ni...berserah je la, kita rancang je, Allah yg tentukan sume...(^^,)

TiNie said...

lega hati sy bila dgr nani ckp cmtu. skrg ni sy x buat buku merah lagi..brapa minggu kandungan baru leh buat buku tu yer??

sy pun risau gak. doctor asik scan je..lg aritu dia ckp, baby u mcm susah nak nmpk la..buat sy risau..pastu 2nd g cek sbb sy kuar coklat2 masa g outstation haritu. Alhamdulillah baby ok..masa tu doctor cek dia kata heart beat masih blum nmpk. dgr kata org, x baik sgt slalu scan tp doctor tu macam tiap kali sy dtg dia nak scan je..kat klinik gomen x slalu scan ke nani??

~nani~ said...

kata orang scan xleh lebih 3 kali.tapi klau nak tengok baby ok ke tak, bagus jugak kalau scan kan...kalau kat gomen xde scan pun...maybe ada kot tapi dalam 5 or 6 bulan...x tau la tu, ikut klinik jgk kot.Mcm nani dah 4 bulan blum scan lagi...kwn 3 bulan dah scan dah,ni kt klinik area lain...tanya mak n mak mertua,diorg ckp bia la x scan pun.doa bnyak2...doa sume selamat~