Cinta dan Anugerah....Semalam adalah Sejarah, Hari ini adalah Anugerah, Esok adalah misteri.....Apalagi yang aku boleh buat selain bersyukur......

Tuesday, May 18, 2010

aku tetiba jadi guru...

emm, deri...a'ah, tajuknya sama la ngan apa aku nak story arini.Aku tetiba jadi guru...guru tusyen je.Aku ingat guru pedamping macam biasa je, tapi siap ada kursus untuk guru baru...n first teori yang aku kena faham adalah BCB atau nama panjangnya Belajar Cara Belajar...interesting jugak sebab kami yg baru2 ni diterangkan teori2 terkenal dunia untuk handle student-student n yang penting bagaimana nak pastikan anak-anak didik lebih bersikap dgn ilmu yang diajar di sekolah, maklumlah dizaman serba moden ni terlahir lah ramai anak-anak pandai tapi biadap...betul?...aku rasa betul...memula nak trima tanggunjawab yang diamanahkan ni buat aku rasa sangat kurang keyakinan...tapi bila dah tengok anak-anak tu dah bijak pandai cuma kena guide sikit supaya diorang x tergelincir kat jalan diorang...
Jadi guru xdelah teruk sangat, just pastikan aku buat preparation sebelum start class...next time aku cite aktiviti-aktiviti yang aku dah sertai ngan teman baru aku...juga anak-anak angkat aku...chewah, dah ada anak tu~~

No comments: